ecotronic , да , така става , ама се сетих и друго , да извадя кабелите от бобините и на работещ двигател да изключвам една по една всяка бобина.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Колко струват свещите на TS ?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от snaiperisto Покажи съобщениеecotronic , да , така става , ама се сетих и друго , да извадя кабелите от бобините и на работещ двигател да изключвам една по една всяка бобина.
Понеже вторите 2 бобини палят само малките свещи, като ги изключваш, ще усетиш много по-малка разлика.
Освен това не знам дали ECU - то няма да запише грешки, като зпочнат да му се губят бобини.
Най-добре е пробата с кабелите към свещите. Практически ще ги вържеш като CF3 мотор при който и една бобина да е дефектна, съответния цилиндър умира.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от deznam Покажи съобщениеАми колега понеже се занимавам в тоя бизнес и аз и заради това ти го казвам от опит ,а що се отнася до тези свещи си ги има посотяно в наличност в който и магазин да отидеш от водещите. А иначе да те разбирам ,че искаш да ми кажеш ,че съм попаднал на менте ? Може и да си прав ,но като цяло отзвука е такъв сред колегите ,не от форума от фирмите такива. А за моя конкретен проблем с тях мога да ти гарантирам ,че бяха оригинални. Но все пак се случва има и лоши партиди.Поздрави!
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе е добра идея това, защото първите 2 бобини палят само големите свещи. Като ги изключваш тях веднага ще усетиш ако някоя от тях не работи.
Понеже вторите 2 бобини палят само малките свещи, като ги изключваш, ще усетиш много по-малка разлика.
Освен това не знам дали ECU - то няма да запише грешки, като зпочнат да му се губят бобини.
Най-добре е пробата с кабелите към свещите. Практически ще ги вържеш като CF3 мотор при който и една бобина да е дефектна, съответния цилиндър умира.
Май си прав , така ще да е.Алфа 156 1.8ТС+ГИ-метан
Comment
-
При мен лично, като махнах NGK и сложих Brisk-a разлика имаше само в отзивчивостта на педала при обороти до към 3000, нагоре и да е имало разлика не е била съществена. Иначе да, и аз успях да скъсам една от малките свещи
Comment
-
И аз в момента съм с Бош, само че ги взех от друг магазин за 11бр. (малките).1000км до сега и няма проблем.
ecotronic сигурен ли си, че ако се навържат така като на CF3 ще работи нормално?А и така пак не се разбира дали всички свещи палят (и да не работи едната в цилиндъра, другата си пали).Няма ли друг начин да се разбере дали всички работят нормално?
Comment
-
Първоначално публикувано от StanG Покажи съобщениеИ аз в момента съм с Бош, само че ги взех от друг магазин за 11бр. (малките).1000км до сега и няма проблем.
ecotronic сигурен ли си, че ако се навържат така като на CF3 ще работи нормално?А и така пак не се разбира дали всички свещи палят (и да не работи едната в цилиндъра, другата си пали).Няма ли друг начин да се разбере дали всички работят нормално?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПренареди кабелите така че всяка бобина да пали двете свещи под нея и ще разбереш.
Нареди ги така:
sigpic
ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
0889 636 093
Comment
-
Първоначално публикувано от raiders Покажи съобщениеАко го направя това и на моята кола какво ще стане, може ли да се кара постоянно така? Или е само за проба дали не работи някоя бобина?
От една страна съществуват не-много ясни твърдения затова, че при CF2 моторите двете свещи на един цилиндър се палят със съвсем леко закъснение една спрямо друга. Т.е - първо пали голямата и когато сместта вече се е възпламенила, но още не е изгоряла, се пали и малката свещ и така произвеждайки втора искра в свръх-плътно състояние на газовете, подобрява изгарянето.
Логически-погледнато сякаш това наистина е замисъла и смисъла от тази схема.
От друга страна някои колеги са анализирали това и са стигнали до заключението, че такова отместване по време между двете искри няма.
Накратко - ако наистина двете свещи палят едновременно, единствения смисъл от схемата CF2 е в резервираността на запалването. Т.е. отпадането на една бобина няма да доведе до това моторът да не може изобщо да работи.
Аз лично правих пробата със схемата на CF3, моторът си работи нормално, но вероятно съм се повлиял от плацебо-ефекта и придобих усещането, че като CF2 работи по-добре. Като добавих към това чисто субективно усещане и съображението за резервираност на работата, реших да си върна CF2 подредбата.
Други колеги пък твърдят, че като CF3 работи по-добре.
Накратко - най добре е за пробваш и сам да си прецениш.
Това по никакъв начин не води до грешки или каквито и да било негативни последици за мотора.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
" Т.е. отпадането на една бобина няма да доведе до това моторът да не може изобщо да работи."
Абе и аз си мислех така, но май не е.Така е единствено ако бобините подават два пъти искра за 4 такта, т.е. през един такт.Ако е веднъж (само работен на съответния цилиндър) когато бобина 1 дава искра за работния си такт,тя дава искра и по кабела към 4-ти цилиндър, но той е в края на изпускателен такт.Т.е. ако ти изгори 4-та бобина цилиндъра не работи, щото 1-ва дава искра не в работен такт.Някой дето е сигурен да кажеПри CF3 имаш реално две искри от две свещи при работен такт, може пък наистина да работи по-добре.
Comment
-
Първоначално публикувано от StanG Покажи съобщение" Т.е. отпадането на една бобина няма да доведе до това моторът да не може изобщо да работи."
Абе и аз си мислех така, но май не е.Така е единствено ако бобините подават два пъти искра за 4 такта, т.е. през един такт.Ако е веднъж (само работен на съответния цилиндър) когато бобина 1 дава искра за работния си такт,тя дава искра и по кабела към 4-ти цилиндър, но той е в края на изпускателен такт.Т.е. ако ти изгори 4-та бобина цилиндъра не работи, щото 1-ва дава искра не в работен такт.Някой дето е сигурен да кажеПри CF3 имаш реално две искри от две свещи при работен такт, може пък наистина да работи по-добре.
Примерно - първа и четвърта бобини подават едновременно искри винаги гогато 1 - ви и 4 - ти цилиндър са на градус за запалване малко преди ГМТ.
Същото се случва с 2 - ри и 3 - ти ц-р.
Накратко - винаги двете свещи на един цилиндър се палят от 2 различни бобини. Другите 2 искри от тези бобини отиват навятъра в цилиндъра, който е в края на изпускателния си такт (Wasted spark)
При CF3 всяка бобина пали собствените си свещи и така работи на двойно по-ниска честота от CF2.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment